Jakie wybrać, by prezent dla teamu był także… prezentem dla organizacji?
Hasło: „szkolenia medialne dla pracowników” wpisane w googlach powoduje zawrót głowy. Wiele tematów i poziomów, setki aspektów… i cen. Co i jak wybrać? Prawdopodobnie trudno będzie Ci zdecydować, jeśli nie jesteś specjalistą od komunikacji, dziennikarzem lub marketingowcem. Nie trać jednak wiary! Odpowiedzi na 3 proste pytania zasady pozwolą Ci wybrać taki benefit pozapłacowy… który będzie także prezentem dla Twojej organizacji.
Dlaczego to ważne? Ponieważ Twoi pracownicy reprezentują Twoją markę. To, jak będą radzili sobie w kontaktach z dziennikarzami, podczas wystąpienia przed kamerą lub jak wypadną w krótkim filmie na TikToku, świadczy o Twojej firmie. Czy wiesz, że 97 procent internautów sprawdza opinie o firmie przed dokonaniem zakupu? Wymowne, prawda?
Szkolenia medialne dla pracowników – jakie wybrać?
Odpowiedz na 3 proste pytania. Po pierwsze, czy jednym z wyzwań członków zespołu jest lub w najbliższym czasie może być kontakt z mediami lub influencerami. Nie jesteś pewien? To zadaj sobie pytanie, czy masz zamiar promować produkty lub usługi Twojej firmy w social mediach lub reklamować je w portalach internetowych. Tak? A zatem planujesz działania media relations. Już wiesz, jakie szkolenie medialne dla pracowników zorganizować jako pierwsze! Podczas szkolenia z media relations Twój zespół pozna zasady skutecznej współpracy z dziennikarzami, dowie się, jak redagować materiały prasowe i pozna zasady organizacji spotkań dla mediów. To podstawa długotrwałej, skutecznej współpracy, która w bardzo mierzalny sposób zbuduje wizerunek Twojej marki i wesprze sprzedaż.
Komunikacja kryzysowa – co to znaczy?
To inaczej issue management – czyli zbiór narzędzi i zasad, jakie pozwolą Ci przetrwać kryzys komunikacyjny. Nie planujesz kryzysu (pytanie nr 2)? Nikt nie planuje! Kryzysy medialne, jak wiadomo, dzieją się wtedy, gdy nikt się ich nie spodziewa… zwykle „w długi weekend o godzinie 23.30”. Dlatego większość działań powinieneś wykonać… kiedy kryzysu nie ma. A zatem – podstawą jest zapobieganie i doskonałe przygotowanie do kryzysu medialnego.
Jak się tego nauczyć? Zorganizuj szkolenie medialne dla pracowników – z komunikacji kryzysowej! To prawdziwa polisa bezpieczeństwa dla zespołu i dla Twojej firmy. Podczas takiego szkolenia team nauczy się działań zapobiegawczych, ale także tego jak postępować, gdy „mleko już się rozleje”. Co mówić, czego (absolutnie!) nie mówić, czy organizować konferencję prasową? Jeśli tak – to jak szybko? Kto powinien poprowadzić takie szkolenie? Najlepiej, by był to dziennikarz lub specjalista PR, czyli praktyk, który należy do świata mediów. Kryzys komunikacyjny to nie czas na teoretyczne rady!
Zimny pot, czyli pracownicy przed kamerą
Trzecie pytanie, jakie powinieneś sobie zadać, to: „czy Twój zespół potrafi i lubi przemawiać i występować publicznie”? Nie? Kolejne szkolenie medialne dla pracowników, jakie powinieneś zaplanować, to właśnie szkolenie z wystąpień publicznych. A jeśli na myśl o mówieniu do kamery oblewa ich zimny pot (uwierz, że nie są w tym odosobnieni) – nie masz się nad czym zastanawiać! Jak i co mówić, żeby dłużej utrzymać uwagę słuchacza? Jak skutecznie sprzedawać poprzez prezentacje i przemowy? Jak zapanować nad mimiką, gestami i postawą, by przekaz był odbierany tak, jak chcesz? Jak zmaksymalizować efektywność swojego wystąpienia? Wszystkiego dowiesz się podczas dobrego szkolenia medialnego dla pracowników – z wystąpień publicznych.
Twój zespół to nośnik wizerunku marki
3 proste kroki i 3 szkolenia, na bazie których zbudujesz kompetencje medialne swojego zespołu, tak, by perfekcyjnie reprezentował Twoją markę w mediach. Czy wiesz, że reputacja jest nierozerwalnie związana z wizerunkiem firmy? Jest ona opinią otoczenia na temat danego przedsiębiorstwa, która powstała w wyniku oceny jego dotychczasowych działań . Słowo-klucz to „działania” (Twoje i Twojego zespołu)… a zatem… trzymaj stery w ręku!